Perşembe, Mart 08, 2007

Kitap, darbuka ve dün olanlar


.NET konusunda çalıştığım için dün Amazon.co.uk'den geçen hafta sipariş ettiğim kitabım geldi. Kitabı burda architect olarak çalışan bütün projelerden sorumlu Dimitri tavsiye etti. Oldukça sağlam bir kitap, programcıların kararsız kaldığı birçok konuya aydınlık getiriyor ve bazı şeyleri standartlaştırmanızı sağlıyor. Halen "properylerde büyük harf mı kullansam acaba?" diye düşünüyorsanız, veya daha büyük derin sorulardan biri olan "interface mi inheritance mı yoksa ikisini birden mi ve nasıl kullansam?" sorusuna da cevap getiriyor. Kitap tamamem "DO" ve "DONT" lardan oluşmuş.
Neyse onun dışında naptım dün, darbuka dersim vardı. 2 hafta önce çok abana abana çalışıyordum hem hocanın gözüne gireyim, yıldız öğrenci olayım, başarılı olayım diye, sonra hoca "acemilikde olur böyle abanarak çalmalar, biraz daha yavaş vurarak çal" diyince kendime geldim, efendi oldum. Bu hafta öyle tıngır mıngır ama çok da teknik çaldım. Bilek hareketlerini öğreniyorum, bu darbuka sırf bilek işi, kolları kımıldatmadan, sinsi gibi, bilekten çalmak gerekiyor, yoksa yoruluyorsun, hızlı ritm kayboluyor. Ama dünki ritmlerim ile yine göz doldurdum diyebilirim.
Bugünde sabah "hellomoto" diye alarm çalan telefonumun gücü beni uyandırmaya yetmedi. Güya 5.45 de kalkıyordum, ancak 8.30 da uyandım. Neyseki esnek çalışma saatlerimiz var, sakin sakin kalkıp köpeğimiz Shine ı biraz dışarı çıkardım, buz tutmuş çimler üzerinde biraz yuvarlandım, bahçenin ucunda yağmurdan oluşmuş gölde azcık yüzdüm, ördekleri kovaladım ve giyinip yola çıktım. Bu arada gerçektden öyle bir göl oluştu ve 2 tane olan ördekler, 3 tane oldu. Yeni ördeğimiz bembeyaz ve gaark gaark diye ses çıkarıyor. Sanırım yabancı ülkeden geldi ve flamanca öğreniyor.
Dün böyle idi, bakalım bugün beni ne maceralar bekliyor.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Abi ben .NET de dümbelek programı hazırlıyorum sence ADONET mi kulanmam gerekir sence SqlDbClient mı gerekir cevaplar isen sevinir, gözlerinden öperim.

Unknown dedi ki...

Tabi ki SQL-DB-Client sevgili okuyucum. Zaten bunu açarsak SQL: Sequal yanı sıralı demek, DB ise Darbuka anlamına geliyor, Client ise alıcı demek. Sıralı darbuka alıcısı anlamına gelen bu teknoloji ile darbuka vuruşlarımızı seri şekilde kaydedebiliyoruz.

Adsız dedi ki...

abi güneş gibisin, yoksa Zeki Müren reenkarnasyon musun?

caglar dedi ki...

Selam,

Bende ritmle ilgileniyorum da dersi nerden aliyorsun

Caglar

caglar dedi ki...

Selam,

Bende ritmle ilgileniyorum da dersi nerden aliyorsun

Caglar

Unknown dedi ki...

Ben dersi Gent sehrinde bir kultur merkezinden aliyorum (De Central). Hocamiz flaman bir kadin ve perkisyon konusunda Arap, Misir ve Turk ritimlerinde epey bilgi sahibi. Trt-Int de bir roportajini da gormustum.