Pazartesi, Mart 05, 2007

Olamıyacağımız meslekler

Küçükken (tıfılken) sorarlar ya büyüyünce ne olacaksın diye. Kimisi öğretmen, kimisi pilot, kimisi astronot olacaktı bizim zamanımızda. Ama idealist bir insansan, belli bir yaşa kadar halen o istediklerini olma şansın vardır. İlle velakin o olasılıklar gün geçtikçe azalır. Mesela 10 yaşına geldiğinde artık bir piyano virtüözü, veya usta bir patenci olamıycağın açıktır. Yaş 15 olduktan sonra zaten uzayı unut, astronot olamıycağını yaşadığın hayat tarzına bakarak aşağı yukarı anlarsın. Üniversitede sosyal bir bölüm kazandıktan sonra artık nükleer fizik camiasında tanınmış bir sima da olamıyacağını anlarsın. Belli bir kazmalığın var ise spor alanında, ünlü bir futbolcu olamıyacağında açıktır. Böyle hayallerin yıkıla yıkıla büyürsün.

Bana sormuşlardı küçükken ne olacaksın diye, gayet rahat makine mühendisi dediydim, ne idealistlik nasıl bir azimse, oldum sonra. İlkokuldan belliymiş.

Ama artık şu mesleklerde bir uzman olamıyacağını yavaş yavaş kendime kabul ettiriyorum (hala da umudum var):
* Doktor: Evet artık sanırım ben doktor olamam, çok uzun seneler okumam lazım, onu da finanse edemem. Hadi ettim diyelim 40 yaşında mezun olacağım, sonra pratisyenlik ile geçecek yıllarım, bunu da yapabileceğimi sanmıyorum.
* Astronot: Cem yılmazın bir lafı vardı astronot olmak isteyen gençlere, "şimdiden zıplamaya başla anca varırsın aya" diye. Zamanında zıplamaya başlamadık, o yüzden zannetmiyorum artık nasaya girebileceğimi. Hem zaten Nasa denen şey tamamen bir hristiyan klubü. Evet sırf bu yüzden olamam artık astronot.
* Makyaj uzmanı: Zaten olmak istemiyorum.
* F1 pilotu: Hala umudum var.
* Radyocu: Eski radyoları toplayıp, parçalarından yenilerini yapmak istiyorum. Radyo diyagramları bularak yapabilirim halen sanırım.
* Darbukatör: Çalışmalar devam ediyor.

Hiç yorum yok: